Segítséget szeretnék kérni!

Sziasztok csajok!

Abban kérem a segítségeteket, hogy legutóbb Juci említette a tűket. El tudná-e valaki magyarázni nekem, hogy mi a különbség köztük. Van-e különbség, hogy mikor melyiket használjuk, vagy nem lényeges, ki melyikkel szeret fűzni. Nekem rövid van, de fogalmam sincs a méretéről.
A másik nagy gondom, hogy létezik-e olyan tekla ami nem kopik le hordás közben. Sima teklára gondolok, nem olyanra aminek rücskös a felülete. Vagy csak én nem találtam még rá?
És a harmadik: csináltam pár olyan ékszert, ami fém alkatrészeket tartalmaz. Sajnos olyan mértékben kopik és oxidálódik, hogy rettentő csúnya lesz. Azt mondták, hogy nikkel mentes. Ez sem jó akkor? Van erre más lehetőség? Létezik olyan fém alkatrész ami kibírja a viselést?
Most ezek foglalkoztatnak. Segítségeteket előre is köszönöm.
Ágota

3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Én ezt a fajta tűt szeretem, 10-es és 12-es méretben kapható, hosszabb fajta, általában mindkettő megtalálható nálam otthon.
    http://gyongysziget.hu/spd/pt10/pony_gyongyfuzo_tu10
    A 10-s vastagabb és keményebb, a 12-s a vékonyabb és rugalmasabb. A 10-es is átmegy a 15/0 kásán, de ha többször kell átfűzni rajta a szálat, inkább a 12-st érdemes használni. Viszont annál arra kell ügyelni, hogy sokkal gyorsabban deformálódik. A Regal tű rövidebb, egyátalán nem szeretem, nemcsak azért mert rövid hanem azért is mert rideg, gyorsan törik.

    A sima tekla gyorsan kopik,vigyázni kell rá...:( Gondolom a miracle és a swari igazgyöngy utánzatok tartósabbak (sajnos drágák a teklákhoz képest), de ilyenekkel én még nem dolgoztam.

    A fém alkatrészek közül, ritkán használok ezüst színűt, mert az hamar besárgul, szívesebben dolgozok ródiumos alkatrészekkel vagy bronz színűekkel. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Mindig tanul valamit az ember! A tűnél mindig csak kértem és kaptam ami volt. Érdekes, hogy a hosszút sosem említették. Vagy csak nekem nem jutott el az agyamig. :)
    Azt hiszem akkor áttérek a ródiumos dolgokra.

    VálaszTörlés
  3. Én szeretek rövid tűvel dolgozni. De gyakorlatilag elég nagy a tűkészletem... méretet sosem tudok. A vastagságot pedig a gyöngy mérete határozza meg nálam.

    VálaszTörlés