Bemutatkozás - Klaudiabizsu

Kedves gyöngyös barátok!

Nemrég tévedtem az oldalra, Juci révén, akinek csodás "horgoltságait" epekedve bámulom már jó ideje! Ő volt az oka annak, hogy megtanultam a gyöngyhorgolást. No de, ne szaladjunk ennyire előre! 
A gyöngyök világa 2007 körül szippantott magába, amikor is betévedtem az egyik hobbi bolt gyöngyös részlegére. Előtte is érdekeltek mindenféle kézműves technikák, szinte mindent kipróbáltam, amihez alapanyagot lehet kapni. Mindenbe belekóstoltam, de idővel meg is untam. Aztán jöttek a gyöngyök... Örök szerelem ez, ami már lassan öt éve tart. Először egyszerű darabokkal kezdtem, keresgéltem neten, csodáltam, hogy mások mi minden szépet alkotnak, hálás voltam az ingyenes, kezdő mintákért. Idővel megtanultam az alaptechnikákat és mai napig mindig tanulok valami újat. Azt hiszem, ez egy olyan hobbi / szakma / szenvedély, amely folyamatosan megújul, felfrissül, itt nem lehet "hátradőlni", mert mindig jön egy újabb minta, egy újabb formájú gyöngy, egy újabb technika, amibe beleszeret az ember. Belekapok én is mindenbe, amibe lehet, de igazi nagy szerelmem a "klasszikus" gyöngyfűzés, ezen belül is a bigyók-bogyók, 3D formák, hosszú láncok készítése, karperecek gyöngyhímzése. De belekóstoltam már a drótozásba is kicsit, a peyote visszatérő üstökös a gyöngyeim égboltján, hogy költői legyek :) és épp most készülök felfedezni a sújtás technika és a kumihimo csodáit. Szívesen olvasom gyöngyös társaim blogjait, bár bevallom, eddig csak "távolról csodáltam" mindenkit; azt hiszem, talán most érzem úgy, hogy kiállhatok a világ elé, azzal, amit megtanultam az évek során. Az autodidakta gyöngyfűzésnek voltak előnyei és hátrányai is. Legnagyobb előnye számomra az volt, hogy állandó kihívást jelentett. Sosem untam meg, mivel mindig voltak újabb minták, újabb kihívások, és ha valaki szépen mindenre megtanított volna, talán nem értékeltem volna annyira a végeredményt, mint három-négy (öt-hat... :D ) bontás után az elkészült ékszert. A hátránya viszont az volt, hogy "kimaradtam" a gyöngyös körökből, a közös fűzésekből, tanfolyamokból, ezek alatt szövődő barátságokból. Talán idővel ezt is pótolhatom! :) Az általam készített munkákat (egészen a kezdetektől!) weboldalamon láthatjátok: www.klaudiabizsu.hu. Illetve megtaláltok a facebookon és Meskán is! 
Gyöngyökben hazdag, szép napokat kívánok mindenkinek! 

Tóth Klaudia.

2 megjegyzés: